Дерейльори (декланшори, дерейльори,превключватели, обтегачи) променят предавателното отношение на трансмисията, с прости думи, за да поддържат оптимална скорост с умерено усилие. При съвременните велосипеди с превключватели на скоростта броят на тези съотношения (предавки) може да варира от три или дори до 33 ... На практика, разбира се, се използва много по-малък брой предавки, избрани емпирично за различни видове велосипеди. Най-непретенциозни са градските велосипеди, а противоположната част на скалата заемат кросовите и шосейните, въпреки че изискванията към самите предавки са различни. 

Предните дерайльори прехвърлят веригата върху водещите венци - венците на системата на свързващия прът, а също така играят ролята на „спокойствие“ - без тях веригата лесно излита. Предните дерайльори се различават по броя на венците (2 и 3) и размера на разликата между размера на малките и големите венци, към които водят веригата. В определени граници тези ограничения могат да бъдат пренебрегнати, например при използване на превключвател от тройна звезда към двойна звезда, но качеството на превключването страда значително от това. Обърнете внимание на кабелната връзка - отгоре или отдолу, вида и диаметъра на закрепване към тръбата на седалката. 

Задните дерайльори на шосейни и планински велосипеди са проектирани за различен брой венци, от 6 до 11. Тук няма много стандарти, но те се различават. Съвместимите с Shimano дерайльори използват същото съотношение на хода на кабела към хода на дерайльора, но това може да се различава за различни скорости. Така например опитът да се комбинира 9-степенен скоростен лост и 10-степенен дерайльор няма да доведе до приятни резултати.