Спирачките и накладките ви позволяват не само да се движите бързо, но и да спрете навреме. Спирачките и накладките осигуряват не само комфортно каране, но и безопасност. Висококачествените спирачки осигуряват отличен контрол при всякакви условия, вкл. трудни - при минусови температури, на мръсен път и т.н., ви позволяват точно да дозирате спирачната сила, без да удължавате спирачния път и без да блокирате колелото. Разнообразието от модели и дизайни на спирачките се дължи на факта, че различните стилове на каране могат да имат напълно различни изисквания.

Спирачки V-brake са лесни за поддръжка, евтини, леки и при нормални условия напълно надеждни спирачни системи. Rim brakes, C-Brake са класически тип спирачки, които се използват в колоезденето повече от сто години, а V-brake (съкращение от vector brakes) е вариант, който се появява за първи път при планински велосипеди. Крос велосипедите използват конзоли близо до тях. Тяхната отличителна черта е повишеният клирънс на калта и увеличената спирачна мощност.

Дисковите спирачки се появяват на велосипеди след изобретяването на планинския велосипед, идеята им е заимствана от мотоциклета. И, разбира се, дисковите спирачки за велосипеди непрекъснато се развиват и разширяват обхвата си. Първоначално предимството им беше повишената мощност и устойчивост на трудни метеорологични условия, а недостатъкът беше теглото и цената. Напредъкът постепенно се отдалечава от тези недостатъци и днес се предлагат както много леки, така и бюджетни модели (макар и не в едно „лице“). Механичните спирачки се задвижват от кабел, докато хидравличните спирачки се предават по-ефективно от спирачна течност.

Роторите, дискове за дискови спирачки са важна част от спирачната система. Без качествен ротор, всяка дискова спирачка няма да може да демонстрира пълните си предимства. В допълнение, роторите са важен елемент от дизайна, така че има и богат избор за любителите на изисканите форми. Спирачната мощност зависи от диаметъра на ротора. Основните стандарти 4 са 203, 180, 160 и 140 mm, „екстремните“ от тях са по-редки. Като цяло роторът е по-голям от 160 mm. е избран за екстремно каране като фрийрайд или спускане.

Адаптерите на спирачния апарат се използват при надграждане на спирачна дискова система до различен стандарт. Например, ако е необходимо да се увеличи спирачният ефект, роторът се заменя с по-голям диаметър. В този случай с помощта на адаптер спирачният апарат се отдалечава от рамката. Материалът на изработката е надеждна алуминиева сплав, обработена на CNC машина - гарантирана точност при съвпадение на размерите и отворите. Когато избирате, обърнете внимание на съвместимостта на различните спирачни системи и мястото на монтаж - предна вилка или рамка. Всеки артикул има подробно описание.

Накладките за дискови спирачки са разнообразни не само според стандартите на производителите, но и според материала на производство. След като сте обърнали внимание на избора на спирачки, не трябва да пестите твърде много от накладките на спирачните дискове, т.к. можете значително да загубите всички предимства на вашето чудо на техниката. Накладките влияят не само на качеството на спиране, но и на износването на ротора (диска). Основните видове подложки: органични (органични, полимерни) - бързо се изтриват, но износват ротора по-малко; метал - те се забавят добре, но също така са по-малко лоялни към ротора; синтерованите и керамичните са по-трайни и с по-високо качество.